Sarah Mackenzie

shoot3-4.JPG

Sarah is a content strategist specializing in storytelling within the realms of contemporary art, design and music. With over seven years of experience collaborating with startups, brands, designers, music labels and digital agencies, Sarah’s skills range from copywriting and editorial planning to storyboarding and video production. She is currently based out of Toronto where she is overseeing Canadian music content for Red Bull. 

Interested in cultivating digital communities and uncovering fresh stories along the way, Sarah has led social media management and content strategy for initiatives such as Red Bull Music Academy, C2 Montréal, CreativeMornings/Montréal, f.&co, In the Mouth and more. She has worked closely with social intelligence start-up Nexalogy to create data driven content strategies through data analysis. In collaboration with the label Infinite City, Sarah has managed the coordination and marketing strategy (social media, website creation, content and media outreach) for the 2016 US tour of The Swings, an interactive music installation by Daily tous les jours.

A graduate in marketing from Concordia University’s John Molson School of Business, Sarah has also studied international business abroad at the Hogeschool van Amsterdam in the Netherlands. Sarah applies a multidisciplinary creative approach to her work thanks to her post graduate education in graphic and web design and independent studies in art history, philosophy and sociology.

 

shoot2.JPG

Sarah est experte en stratégie de marketing digital et se spécialise principalement en contenu et média sociaux. Avec plus de sept ans d’expérience dans l’industrie culturelle, son développement professionnel se situe à la jonction des arts et de la technologie. En collaborant principalement avec des startups, des agences de marketing ainsi que des designers visuels, elle continue de développer ses aptitudes d’éditrice, de rédactrice et de recherchiste. 

Intéressée à cultiver les communautés digitales sans négliger les médiums physiques et révéler des histoires par le fait même, Sarah a dirigé des initiatives marketing et généré du contenu pour C2 Montréal, Red Bull Music Academy, CreativeMornings/Montréal, f.&co et « In the Mouth », une série d’expériences gastronomiques improbables. Elle a travaillé en partenariat avec la firme d’intelligence sociale Nexalogy afin de créer des stratégies de contenu à partir d’études de marché. En collaboration avec Infinite City, Sarah travaille à la coordination et à la stratégie de communication, editoriale & médias sociaux pour la tournée Américaine 2016 de « The Swings»,  une installation musicale interactive produite par Daily tous les jours. 

Diplomée de l’école de commerce John Molson (Université Concordia), Sarah a aussi étudié le commerce international à Hogeschool van Amsterdam en Hollande. Passionnée par la créativité et l’innovation, elle applique une approche multidisciplinaire à tout travail qu’elle entreprend, en partie grâce aux études supérieures en sociologie, design web et graphique.


hello@smackenzie.ca / @sarahmackenzie / 514-293-7539